Monday, October 20, 2008

Towering Malaysian: Ishak Ismail-Kisah Pak Cik Sahak

salam sejahtera komrad sekalian...
hari ini, Isnin 20 Okotber 2008, aku telah membuat keputusan maha berat...sume kerna sorang pemandu teksi....setelah memboikot utusan malaysia selama 10 tahun...akhirnya aku beli jugak hari ni...kenapa? hari ni bukan hari ahad yg dimana dlm utusan ada pancaindera.....aku terpaksa berhenti memboikot utusan sebab pak cik Sahak...tapi semalam jela..terkejut aku..harga rm1.50..nipis je..penipu rasis bangsat utusan nih!
Apa yg spesel sgt pasal pak cik sahak ni sampai boikot utusan malaysia selama 10 tahun dihentikan?...haa..ni kisahnye..Pak Cik Sahak ni pemandu teksi...tapi bukan calang2 pemandu teksi...dia ada sarjana (masters) dlm "corporate communication"... Pak Cik Sahak menerima ijazah Sarjana Komunikasi Korporat dari Universiti Putra Malaysia (UPM), Serdang pada Majlis Konvokesyen UPM Ke-32 semalam kot...respek btol aku ngan pak cik sahak...menjadi kebanggaan rakyat malaysia dan kaum veteran...umur dah setengah abad tapi masih nak timba ilmu...
kita ni yg muda belia malas...malu lah sket ngan pak cik sahak...lepas baca kisah pak cik sahak ni terbakar lak semangat aku nak sambung sarjana... kepada komrad yg tgh buat sarjana ke professional paper ke...bila dtg time susah tu dan korang nak give up..ingatlah pak cik sahak... bayangkanlah umur 50++ masuk dewan kuliah...belajar ngan budak yg lagi muda dari anak dia..bila ditanya kenapa sambung sarjana..pak cik sahak cakap dia nak jadi contoh yg baik kepada anak2 dia....bila ditanya pasal rahsia kejayaan..pak cik sahak kata yang dia menelaah 2 jam sehari..Dia menelaah dalam teksi sambil tunggu penumpang..respek!!

tapi mesti korang akan kata...selalu je org tua dpt sarjana...takkan ar sampai kau beli utusan yg kau dh boikot selama 10 tahun...ada 3 sebab..

  1. ni berita frontpage utusan...selalunye pasal politik rasis takpon umno..naik jelak aku..tapi hari ni tidak..tu yg spesel...siap ada gambar pak cik sahak dlm teksi berjubah konvo...takdela muka pak lah ke tok jib dan bik mama di muka depan utusan hari ni..
  2. pak cik sahak ni spm gred 2...dapat je spm terus keje...dah berpuluh2 tahun keje barulah timbul semangat nak amek ijazah...dah abes ijazah sambung sarjana...betapa tingginya semangat pak cik sahak ni...respek!!!
  3. pak cik sahak ni sepupu bapak aku..kira pak cik aku..tu yg lagi bangga tu...btol ar kata orang...orang minang ni berjiwa besar, bersemangat tinggi dan intelek... hahahahaha... aku berdarah minang... hahaha..okla..selamat..
*artikel utusan tentang pak cik sahak.

p.s:if any of you want an english version of this entry..just drop me an email...then I'll post it..

1 comment:

戀戀金寶 said...

bro, boleh minta telefon pak sahak. i nak jemput dia pergi i punya wedding.