Sunday, January 11, 2009

Selangor Menang Lagi!!!

Salam Kebangkitan 2009

persembahan Selangor masa 1st half adalah antara persembahan terbaik dari selangor yang pernah aku saksikan...defend yang dikemudikan oleh acong memang mantap...overlapping dari guna memang mengancam...am ngan waktong rajin naik turun...gandingan pi'ee dan arsun sudah mula serasi...pi'ee semlm dah kurang tamak... bila dia tau dia kena kepit ngan 2 defend lawan...dia tolak kat arsun...tu yang dapat gol pertama n kedua tu...

2nd half selangor mula perlahankan rentak...mula ar keluar aksi menghiburkan... acong ngan double-dummy dia (aku rasa kalau aku cuba buat konfem meletup tempurung lutut aku) yang menyebabkan aku sangsi yang umur acong ni dah 35... amri takah nak cakap ar...banyak sgt aksi dia yang sukar aku nak gambarkan... paling tak tahan siap bagi bola lima hengget kat sorang player negri...punyalah menghiburkan sampai penalti pon boleh miss...haha...satgi tak pasal2 rita rudaini nak clear bola pastu terkena amri (aku pon tak tau kepala ke badan ke kaki...) terus masuk gol...

keseluruhannya rasa2 nya sume peminat Selangor yang turun ke SSA semalam puas hati dgn persembahan Selangor...walaupun ade beberapa aspek permainan yng perlu ditingkatkan...semalam selangor main lebih kepada corak serangan balas... kelemahan dapat dilihat masa 2nd half bila Selangor cuba perlahankan rentak dan kawal permainan...tapi bila bermain begitu midfield asik kehilangan bola... movement sewaktu bola dikawal Selangor amat kurang...aku cadangkan selain dari main counter-attack selangor boleh gak main secara pass & move dan two-touch football...

Peminat yang turun ke SSA (termasuk orang Negri) pon ada dalam 20-25 ribu... nampaknya sambutan kepada kempen gegarkan SSA menggalakkan juga lah... Apa yang penting ialah persembahan pasukan yang bermain bersungguh-sungguh bukan menang atau kalah...kalau main bersungguh-sungguh pasti peminat akan ke stadium...cam masa pertengahan tahun 90an dulu...SSA selalu full-house 80 RIBU... Selangor bukan menang liga pon dari '94-'97...tapi sebab permainan yang berkualiti dan kesungguhan player tula yang memikat hati peminat untuk menyaksikan game liga-m selangor...

Senang kata aku amat berpuas hati dgn persembahan pemain Selangor semlm... walaupun dari aspek permainan banyak yang boleh diperbaiki, tapi kesungguhan pemain tu boleh dirasai...terlepas bola kejar balik....member terlepas ade je yang cover balik...tu yang kita nak tu...walaupun tak dijanjikan imbuhan ke bonus tapi pemain bermain secara mati-matian...persembahan camnilah yang membuat aku rasa tiket rm10+duit tol+duit minyak tu ciput je...amat berbaloi ar!!! Akhir kata tahniah Selangor mari kita gegarkan SSA masa lawan Perlis nanti...

No comments: