Monday, November 3, 2008

Hanya Melayu faham aspirasi Melayu

Salam sore,
tadi aku tengok berita rtm 1....terpampanglah muka "hensem" khir toyo...dia pon dok ceritalah pasal hal pkns...pastu dah habis anak wak joyo merepek tiba-tiba pemberita tu keluarkanlah kenyataan dari alumni kelab-kelab umno luar negara... "Hanya MELAYU faham aspirasi MELAYU"... kenyataan ni buat aku fikir sejenak...

  • kalau "Hanya MELAYU faham aspirasi MELAYU", kenapa dah 44 tahun PKNS wujud 75% bisnes nye diberi secara langsung atau tidak langsung kepada bukan bumiputera???...
  • kalau "Hanya MELAYU faham aspirasi MELAYU", kenapa skang ni budak-budak sekolah kena belajar sains dan matematik dalam bahasa inggeris? bukan "space traveller"(angkasawan) kita dr.sheikh muzaffar tu masa dia sekolah belajar sains dan matematik dalam bahasa melayu ke? nak bahasa melayu sama berkubur dengan tulisan jawi ke?
  • kalau "Hanya MELAYU faham aspirasi MELAYU",kenapa raja petra maseh ditahan I.S.A??? sangat kejam!!!raja petra menyambut raya puasa dan deepavali dalam tahanan...
mereka sume ni MENJAHANAMKAN Melayu...jgnlah komrad sume terpengaruh...walaupun aku ni muslim melayu minang tapi sumpah aku tak paham aspirasi "United Malays" nih... jadi aku buat kesimpulan, "HANYA MELAYU BANGSAT faham aspirasi MENJAHANAMKAN MELAYU"..
sekian,terima kasih...

No comments: